အလႊာ(၁) အဓိက အက်ိဳးေက်းဇူး (Core Benefit)
ဒါကေတာ့ မိမိတို႔ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈရဲ႕တန္ဖိုး (ဠေူကန)နဲ႔ပတ္သက္ လို႔ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ပါ။ ဥပမာ ဟိုတယ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဃသမန ႀနညန္ငအ ဆိုတာ-
- အနားယူႏိုင္ျခင္း
- ေနရာထိုင္ခင္း
- အိပ္စက္အနားယူႏိုင္မႈ စတာေတြကို ဆိုလိုတာပါ။ ဒီအဓိက အက်ိဳးေက်းဇူး (Core Benefit))ေတြကိုသာမေပးႏိုင္ရင္ ဟိုတယ္လို႔ေတာင္ ေခၚဆိုလို႔မရတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။
အလႊာ(၂) အေျခခံကုန္ပစၥည္း (Basic Product)
ဒါကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ Core Benefit ကိုထိေရာက္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အနိမ့္ဆံုးလိုအပ္ခ်က္ကိုဆိုလိုတာ ပါ။ ဥပမာ-ဟိုတယ္တစ္ခုမွာဆိုရင္ ကုတင္၊ အက်ႌစင္၊ အိမ္သာ၊ စားပြဲခံု၊ ကုလားထိုင္ စသျဖင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုရွိတာကို ဆိုလိုတာ ပါ။ ဟိုတယ္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ရွိရမယ့္ အေျခခံပစၥည္းေတြ၊ ပရိေဘာဂေတြ စံုစံု လင္လင္ရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အလႊာ(၃) ေမွ်ာ္လင့္မႈ (Expected Product)
ဒါကေတာ့ မိမိရဲ႕ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈ အေပၚ ဝယ္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္မႈကို တတ္ ႏိုင္သေလာက္ ျဖည့္စြမ္းရမယ့္ အလႊာပါ။ ဥပမာ-ဟိုတယ္ကိုလာတဲ့ ဧည့္သည္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္တဲ့ အိပ္ရာ၊ ျပည့္စံုတဲ့ အခန္းအျပင္အဆင္၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ အိမ္သာစသျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ ၾကမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ ရြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီအလႊာကစၿပီး ဟိုတယ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အခန္းအမ်ိဳးအစား၊ ေဈးႏႈန္းအနိမ့္အျမင့္ စတာေတြကို ခြဲျခား သတ္မွတ္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
အလႊာ(၄)သာလြန္မႈ (Augmented Product)
ဒီအဆင့္မွာေတာ့ ဝယ္သူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထက္သာလြန္ေကာင္းမြန္ ေအာင္ အားထုတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဟိုတယ္တစ္ခုအေနနဲ႔ဆိုရင္ တီဗီခ်န္နယ္လ္ လိုင္းစံုလင္တာေတြ၊ ပန္းအျပင္အဆင္ ေတြ၊ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီအသင့္ေဖ်ာ္ ေသာက္သံုးႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေပးထား တာေတြ၊ ဆံပင္ေလမႈတ္စက္ထားရွိေပး တာေတြ၊ အပ္ခ်ည္၊ မုတ္ဆိတ္ရိတ္ဓားက အစ လိုေလေသးမရွိျပင္ဆင္ထားရွိေပး ထားတာမ်ိဳးပါ။
ဒါေပမဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္လွတဲ့ ဟိုတယ္ေလာကမွာေတာ့ ဒီသာလြန္မႈ (Augmented Product)) အလႊာထဲက ဝန္ေဆာင္မႈေတြက ေမွ်ာ္လင့္ မႈ (Expected Product)အလႊာထဲကို တျဖည္းျဖည္းေရာက္ရွိလာေနပါၿပီ။ ဒီ ကေန႔ေခတ္ ဟိုတယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ သာလြန္မႈ (Augmented Product) အလႊာထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားကို သူတို႔ရဲ႕ ဟိုတယ္ေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕အေျခခံ (Standard)ဝန္ေဆာင္မႈ အေနနဲ႔ေတာင္ ေပးေနပါၿပီ။
ဒီေနရာမွာ ဟိုတယ္ ဥပမာနဲ႔ ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုအလႊာေတြ တိုးသြားတိုင္း ဟိုတယ္ရဲ႕ အခန္းခေတြလည္း တိုးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္မို႔ မိမိတို႔တိုးလိုက္ တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြဟာ ဝယ္သူ (Customer)ေတြရဲ႕ ေပးခ်င္စိတ္၊ ေပးလိုစိတ္ရွိမႈနဲ႔ လည္း ဆက္စပ္ေနဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
အလႊာ(၅) အလားအလာရွိမႈ (Potential Product)
ဒါကေတာ့ အျမင့္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္ၿပီး ဝယ္သူေတြရဲ႕ စိတ္ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈကို အျမင့္မားဆံုးရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရပါမယ္။ ဥပမာ-ဟိုတယ္အခန္းထဲမွာ ႏွစ္သက္ရာ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈႏိုင္တဲ့ တီဗီ ထားရွိေပးျခင္းမ်ိဳး၊ ဟိုတယ္အတြင္းက ေရခဲေသတၲာမွာ တတ္ႏိုင္သမွ်အေအး၊ အေဖ်ာ္ယမကာ အမ်ိဳးအစားစံုလင္ေအာင္ ထားရွိေပးျခင္းမ်ိဳး၊ ေလဆိပ္နဲ႔ ဟိုတယ္ကို အႀကိဳအပို႔ အခမဲ့လုပ္ေပးျခင္းမ်ိဳး စတာ ေတြကို ဆိုလိုတာပါ။
ဒီ ၾကက္သြန္ဥေမာ္ဒယ္ (Onion Model)ကို အသံုးျပဳၿပီး မိမိတို႔ရဲ႕ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ဝယ္သူေတြအၾကားမွာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ လိုအပ္သလို ေဆာင္ ရြက္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အဓိကက မိမိတို႔ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈအေပၚမွာ မိမိ တို႔ရဲ႕ ဝယ္သူေတြလိုခ်င္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူး (Benefit)ကို ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔ပါပဲ။ မတူညီတဲ့ ကုန္ ပစၥည္းေတြအလိုက္ ဝယ္သူေတြလိုခ်င္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးအခ်ိဳ႕ကို ဥပမာအျဖစ္ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ စဥ္းစားေတြးေခၚ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ကုန္ပစၥည္း (Product) အက်ိဳးေက်းဇူး (Benefit)
ေမာ္ေတာ္ကား - ဆက္သြယ္မႈ၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြက္ အသံုးျပဳမႈ၊ အဆင့္အတန္း ျပယုဂ္
အက်ႌ - ရာသီဥတုဒဏ္ကို ကာကြယ္မႈ၊ ဖက္ရွင္က်မႈ
ေခ်ာကလက္မုန္႔ - ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈကို ေျပေပ်ာက္ေစမႈ၊ အရသာရွိမႈ
လင္းသိုက္ၫြန္႔ (ျမန္မာ့ေျမ)
အခြင့္လမ္း
No comments:
Post a Comment